Friday, February 12, 2010

Mengukah dinding yang condong

Belum juga gua ketemukan. Font yang paling menyentuh jiwa untuk logo terkini XVENTOUR ni. Puas gua memikirkan dan mencuba-cuba. Takde sebutir font pun yang dapat memuaskan nafsu gua.

"Kenapalah susah sangat rasanya nak buat logo ni?", kata paru-paru gua yang semakin sebu...

Rasa macam gua dah hilang sepakan (hilang 'kick' bak kata orang puteh) dengan kerja merekabentuk grafik ni.


Sambil melayankan lagu 'Tertinggal Kapal Angkasa' dendangan orkes Dewangga Sakti, terketik-ketik lagi tetikus gua mencari font yang sesuai. Terasa macam gua berada di boulder yang condong ke belakang. Tergantung-gantung. Pedih juga rasanya pergelangan tangan gua. Rasa dah nak pump.

Hari ini mungkin mood yang sesuai belum sampai lagi. Esok agaknya. Atau esok-esok...

No comments:

Post a Comment